Formland favner fremtidens forbruger
Formland klæder interiør- og designbranchen på til fremtiden, når messens Autumn-udgave løber af stablen 18.-21. august i MCH Messecenter Herning. Messen byder som altid på nye trends og tendenser, foredrag, workshops og oplevelsesuniverser, og så er der også en fremsynet nyhed på tapetet.
Interiør- og designmessen Formland bliver som altid et inspirerende overflødighedshorn af trendsættende udstillere og såvel lærerige som underholdende aktiviteter, når messens Autumn-udgave finder sted i MCH Messecenter Herning 18.-21. august. Samtidig fokuserer messen denne gang mere end nogensinde på fremtidens forbruger og tilbyder således værktøjer til mulige forandringer af de besøgendes forretninger.
Den del varetages blandt andre af futurist og medejer af Universal Futurist Anne Skare Nielsen, der på Speak Up-scenen gør de fremmødte klogere med foredragene ‘Forstå spillebanen for dette årti og vind fremtiden’ og ‘Efter den industrielle revolution kommer den spirituelle’.
– Mine foredrag bringer energi og håb for fremtiden – jeg tænder lyset og giver folk en gnist at arbejde videre med. Vi bevæger os ind i en tid, hvor vi værdimæssigt går fra mere til bedre, og det er en fremtid, som folk typisk giver udtryk for, at de gerne vil være en del af. Jeg præsenterer et par helt afgørende gamechangere, og foredragene sætter dermed en ny retning og åbner øjnene for nye pejlemærker, som er både spændende og interessante, konstaterer Anne Skare Nielsen.
Andre talere på Speak Up-scenen inkluderer blandt andre trendeksperterne Anette Eckmann og Mads Arlien-Søborg, trendforsker og ejer af pej gruppen Louise Byg Kongsholm, foredragsholder Torben Lorentsen og konceptudvikler og visual merchandising-ekspert Stine Grubbe.
Nyt område med fokus på moderne visual merchandising
Netop Stine Grubbe er desuden tovholder på det nye område Concept Zone, der beskæftiger sig med moderne visual merchandising, herunder konceptudvikling og salgsoptimering. Zonen byder blandt andet på en stribe workshops, der klæder de deltagende på, i forhold til hvad moderne visual merchandising egentlig er for en størrelse, og hvordan man på tværs af sine visuelle platforme kan udvikle koncepter til både små og store butikker.
– Concept Zone byder på praktisk og ultrakonkret inspiration til butikskoncepter, der blandt andet er baseret på ny forskning om kundepsykologi. Zonen er helt bevidst opbygget så butiksnært som muligt, så området både er relaterbart og øjenåbnende for de besøgende. Den nye zone komplimenterer de eksisterende zoner på Formland rigtig godt og giver med sit udgangspunkt i ny forskning en frisk og inspirerende vinkel på det visuelle, lyder det fra Stine Grubbe, der mener, at Formland blot bliver stærkere og stærkere og med sit omfattende program snildt kunne bære at vare en hel uge.
Danske Dekoratører er også på pletten med et styling-event, der vejleder i visual merchandising, og netværket tilbyder herudover “one-2-one-sessions” med dekoratører, der kan give skræddersyet sparring om alskens udfordringer hjemme i de deltagendes butikker.
Ti haller fyldt til bristepunktet med æstetiske oplevelser
Formland Autumn 2022 breder sig over 10 messehaller spækket med produktnyheder og æstetiske oplevelser, og som besøgende bevæger man sig rundt mellem en stribe communities, der alle relaterer sig til interiør og design. Også diningbranchen er repræsenteret her – eksempelvis er FDB Møbler tilbage på messen med det nye brand Ildpot.
Trendområderne, der er en regulær signatur for Formland, vender naturligvis tilbage og vil atter tjene som horisontudvidende miljøer, der bare venter på at blive udforsket. Ligeledes indretter trendekspert Anette Eckmann som tidligere en innovativ eventzone med fokus på kulinariske oplevelser og table top. Samlet set er der i den grad lagt i ovnen til en sansestimulerende oplevelse, når messen atter ruller, og projektleder i MCH Flemming Andersen kan da næsten heller ikke vente, til det atter går løs.
– Vi er rigtig glade for den flotte opbakning til årets Formland Autumn, som vi møder fra både udstillere og samarbejdspartnere trods den fortsat udfordrede tid, og vi er enormt spændte på at zoome ind på fremtiden og dennes forbruger – blandt andet via de mange horisontudvidende foredrag, siger Flemming Andersen.
Formland Autumn 2022 finder sted 18.-21. august i MCH Messecenter Herning.
Kommentarer