Hvordan forklarer du vigtigheden af god ventilation til dine kunder?
Artiklen er sponsoreret
Har dine kunder styr på deres ventilation? Kender de konsekvenserne af et dårligt indeklima, og ved de for eksempel, hvad forskellen på et kuvertfilter og et hepafilter er? Er de bekendt med forskellene på naturlig og mekanisk ventilation? Alle disse spørgsmål er vigtige at kende svaret på når vi snakker ventilation i virksomheder. Som ekspert, er det din opgave at informere dine kunder om vigtigheden af det gode indeklima. Både hvorfor de bør arbejde mod et optimalt indeklima, men også, hvordan de opnår det. I denne artikel får du et par gode råd til at fortælle dine kunder om ventilation og hvorfor det er så vigtigt.
Forklar dine kunder om konsekvenserne af et dårligt indeklima
En effektiv måde at fortælle om ventilationens vigtighed, er ved at forklare konsekvenserne af et dårligt indeklima. Vores arbejdsmiljø er i konstant påvirkning fra os mennesker. Det kan være småting som at varme din frokost i mikrobølgeovnen, føre en almindelig samtale med dine kollegaer eller sågar noget så simpelt som at trække vejret – med andre ord er indeklimaet konstant påvirket. Det skyldes den konstante udskilning af partikler, som forurener luften i vores arbejdsmiljø. Derfor er det ekstremt vigtigt, at vi er opmærksomme på ventilationen. Dårligt indeklima kan give både hovedpine, træthed, hoste og irriterede øjne – alt sammen noget et effektivt arbejdsmiljø skal undgå.
Vejled dine kunder til den rigtige ventilation
Dine kunder kigger mod dig for vejledning og rådgivning om deres ventilation. Din ekspertise er afgørende for, hvorvidt kunden køber det rigtige filter til lige netop deres arbejdsmiljø. For eksempel skal en fødevarevirksomhed eller en bioteknologisk virksomhed have anderledes ventilation end den lokale detailbutik. Det skyldes, at kravene for visse industrier og brancher er langt højere end andre. Hvis dine kunder arbejder med produkter, som skal indtages af mennesker, er kravene altså væsentlig skarpere, og derfor bør du anbefale højere kvalitetsfiltre.
Du kan med fordel sætte dig ned med dine kunder og spørge ind til deres behov. Hvilken type indeklima er de interesseret i? Hvor stort et arbejdsmiljø er der tale om? Hvilken type arbejde beskæftiger virksomheden sig med? Benytter de allerede en form for mekanisk ventilation? Alle disse spørgsmål vil hjælpe dig med at vælge den optimale løsning for lige netop din kunde. Efter den indledende snak med kunderne kan du med fordel rådføre dig med andre eksperter eller forhandlere på området. Her kan du både få afklaret nogle af dine egne spørgsmål, men også sikre dig kvalitetsprodukter til dine kunder.
God ventilation er afgørende og derfor bør dine kunder også forstå vigtigheden af det.
Kommentarer