Kultur

Kendte brands med på Gamebox Festival i Herning

Grafik: Gamebox Festival.

Porsche, hummel og IT Relation ser alle store perspektiver i esport og gaming og ønsker at være en del af den eksplosivt voksende scene som partnere på Gamebox Festival 22.-24. april 2022. De skriver sig dermed ind i rækken af kendte partnerbrands på Danmarks største esport- og gamingevent, der blandt andre også tæller Jyske Bank og Elgiganten.

Esport og gaming oplever en voldsom vækst i popularitet og udbredelse, og når Danmarks største event inden for feltet om kort tid udspiller sig, sker det med en lang række kendte partnere på plakaten, heriblandt hovedpartnerne Jyske Bank og Elgiganten. Nyeste skud på stammen er de prominente brands Porsche, hummel og IT Relation, som alle har valgt at indgå samarbejde med Gamebox Festival, der for første gang kan opleves 22.-24. april 2022 i MCH Messecenter Herning. 

IT Relation, der er en del af itm8-familien og tæller flere end 1.100 medarbejdere, har indgået et treårigt hovedpartnerskab med Gamebox Festival.

– Vi ser et stort potentiale i Gamebox Festival, der samler mange tusinde mennesker med en stor passion for esport og gaming. I esport og gaming oplever vi stærke fællesskaber, som vi med glæde bakker op om i IT Relation, lyder det fra Jeppe Kruse Jørgensen, Client Manager, Sales i IT Relation.

Også hummel bliver hovedpartner og ser store perspektiver i samarbejdet, konstaterer CEO i det danske sports- og modetøjsfirma Allan Vad Nielsen. 

– Hos hummel har vi længe været optaget af esport og hele gamingindustrien, der har gennemgået en rivende udvikling på verdensplan. Derfor er vi også utrolig stolte over at være hovedpartner ved dette års Gamebox Festival, hvor vi ser et stort potentiale for at videreudvikle dette nye forretningsområde. For os er det en fantastisk mulighed for at møde gamerne i øjenhøjde med vores produkter, og vi glæder os til at være en del af den første Gamebox Festival i samarbejde med MCH. 

Porsche: Gamebox Festival samler alle esportsgrene

For Porsche er engagementet helt nærliggende – virksomheden er i forvejen sponsor for danmarksmesterskabet i digital motorsport, Porsche Esports Carrera Cup Denmark, hvis sidste afdeling afvikles på netop Gamebox Festival. Porsche har ifølge virksomhedens PR- og marketingchef Ann-Sophie Dam for længst konstateret, at industrien “spirer med raketfart”. Et samarbejde med Gamebox Festival forekom derfor helt naturligt, forklarer hun: 

– Gamebox Festival samler alle grene inden for esport, og det er ingen hemmelighed, at vi som brand er stærkt begejstret for sim-racing – både fordi det er god underholdning, men også fordi motorsport er en fuldkommen integreret del af vores DNA. Der er ingen tvivl om, at det er en voksende sport, og det momentum, som de unge atleter og talenter har, er fantastisk at være vidne til. Vi glæder os over at være en del af Danmarks største gamingfestival, og vi ser frem til for første gang at kunne involvere tilskuere i Porsche Esports Carrera Cup Denmark, lyder det fra Ann-Sophie Dam. 

Foruden Porsche, hummel og IT Relation arrangeres Gamebox Festival i samarbejde med de øvrige to main partners Jyske Bank og Elgiganten samt følgende supporting partners: DGI, DIF, Esport Danmark, Astralis, Ungdomsringen, Dansk Firmaidrætsforbund, HLTV og NetParty Herning.

Kommentarer